Wednesday, March 02, 2011

HANI..

Salam 'alaik..
ada apa ya dgn tajuk post HANI??
pagi2 buta ni nk feeling sikit pasal cerita hani semalam..
waaa awat yg sedih siot sangat..mengapakah endingnya begitu? pandai encik director bermain dengan perasaan penonton ya T__T..kenapakah heroinnya patut mati di hadapan heronya? dan watak antagonis pula yg menang dlm drama ni..huuu ini x adil!! [memandai ja nk komen drama orang..haha] Overall Hani ni memang satu kisah yg memaparkan kisah tentang persahabatan,kasih sayang and3 paling penting hubungan kekeluargaan..di saat diri dilanda musibah yg siapa pun tak faham,keluargalah yg menjadi pendorong semangat untuk kita terus bangkit..yelah,masakan sapa yang dpt terima tiba2 dunia menjadi gelap seawal usia 17 tahun...kalau saya...entahlah saya dpt terima ke tak dgn ujian mcm tu..amik masa nk terima...

tp tetap ada suara2 nakal berkata..''eleh, xpalah berlakon je tu!''

berlakon memang la berlakon, tapi cuba kalian bayangkan benda ni terjadi betul2 kt family sendiri..korang rasa korang kuat tak?

dan lagi satu nk kongsi pasal sorang pemuda ni..Muhammad Hairuman Misnun, 22 tahun..kenal tak?? ahh, mesti x kenal..yg kenal Lady Gaga, Lady Gagap, Justin Bieber..(sy sendiri x minat..)

Muhammad Hairuman Misnun ni seorang pemuda yatim piatu yang menderita lebih dua bulan setelah hampir keseluruhan tubuhnya melecur teruk akibat terkena renjatan elektrik bervoltan tinggi ketika mengait buah kelapa sawit di sebuah kebun di Sungai Tengi Kanan Darat, Kuala Selangor..

saya tengok iklan di tv pun sayu mcm nak nangis ja..simpati sgt2..dan lebih menyentuh hati saya apabila melihat tgn kanan dan kiri serta kaki kirinya terpaksa dipotong untuk mengelakkan infection..bygkan la betapa besarnya dugaan Allah kpdnya..tp Allah telah berfirman, ''Allah tidak akan menguji hamba2 melebihi kemampuannya''. Allah Maha Adil..Banyak pihak telah berusaha untuk memberi bantuan yg sewajarnya..


dgn kakaknya..lihatlah keadaannya

senyuman yg terukir belum tentu dpt mentafsir 1001 perasaan di dalam hatinya

dan semoga Allah memberikan pemuda ini ketabahan yg luar biasa dan kesembuhan agar dapat menjalani kehidupan pada masa datang..Amin






dah habis baca? apa tunggu lagi. LIKE la :D

No comments:

Post a Comment