Monday, February 28, 2011

demam =.=''

alhamdulillah 'ala kulli hal..
hari ni saya sudah baik memang dah baik pun drpd demam..satu hri yangg menyeksakan..badan panas satu mcm, kaki sejuk..tidur pun tak selesa..
alkisahnya mcm ni, tgh hri semalam adik saya muntah2..jadi saya lah yang menjadi maid terhormat untuk mencuci segala-galanya (paham2 jela)..n plus jadi tukang urut kepala..then ptg tu plak, umi yang demam..(mybe berjangkit la kot).saya yang kepenatan pun ketiduran..bangun je dekat2 nk maghrib (tido pas asar x elok,tp da pnt sgt) saya pulak rasa badan satu macam..sejuk kaki,tapi kepala panas..pening2..mual..badan rasa tak larat..so, mlm tu abah decide nk p klinik..saya pun nak ikut jugakla..menggigil satu macam badan ni..dah tu p klinik plak mak aiiii ramainya orang..yela, ari ahad, xbnyk klinik lain bkk..dftr pukul 9.17, tggu punya tggu 10.27 bru doktor pggil..check suhu..adik 39.2 (agak tggi),sy 38.3 dan umi 38.2..kiranya semua ni demam lah..ubat 4,5 jenis..balik ja umah,makan roti sekeping,mkn ubat terus tido..pening siott..pg ni ok la sikit..tp blurr lagi la..pkul 9.30 pg mkn ubat,tido hentam smpai pukul 2..wahaha..puas2..yg bleh baik nyer, tido x bkk kipas..biar bdn berpeluh..dan dgn izin Allah,saya sudah semakin pulih..cuma adik ja teruk sikit..tak makan2 dri semalam..pucat ja muka..umi pun dh okey..still pening ja..
tp saya terfikir,sebenarnya sakit inilah yang mengajar nikmat sihat..klw x sakit, smpai bila2 kita tak akan kenal nikmat sihat..betul x?

k la..da pegi mkn..lapar da ni..td tak de selera nk mkn,,ni selera da dtg,kena la mkn :)

*tolong doakan kesihatan umi dan adik ya!

dah habis baca? apa tunggu lagi. LIKE la :D

No comments:

Post a Comment